Linkedin je profesní sociální síť a zároveň moderní prostředek, který se využívá při navazování velmi odborných profesních kontaktů. Zároveň je hojně využíván při změně a hledání nové pracovní pozice, a naopak slouží pracovním agenturám při hledání vhodných zaměstnanců.
Linkedin vznikl v roce 2003, je i v češtině a v základní verzi zcela zdarma. Placené jsou pouze jeho rozšiřující funkce.
Na Linkedinu si vytvoříte vlastní profil, jímž můžete s ostatními uživateli Linkedinu komunikovat, přispívat do specializovaných skupin a také různě zaměřené skupiny sami aktivně vytvářet.
Typický uživatel Linkedinu je ve věku zhruba 20 až 50 let, jeho zaměstnáním je administrativní pozice, nebo obchodní sféra, popřípadě akademická oblast. Je samostatný, pragmatický, alternativní, individuálně zaměřený a zajímá se o aktuální novinky ve světě, technologiích, ekonomice a rád cestuje.
Ovšem Linkedin není určený jen pro individuální soukromé aktivity, ale dobře slouží i firmám a společnostem. Klasická firma či společnost, která do Linkedinu zpravidla investuje má kolem desetitisíc a více zaměstnanců a zaměřuje se na podnikání v oblasti financí, technologií a služeb. Firmám slouží profil jako moderní B2B portál, kde je možné rozesílat a sdílet informace, vkládat aktuality a novinky. Linkedin je také skrývá velký potenciál v oblasti marketingu.
Sociální síť Linkedin se velmi dynamicky rozvíjí. O této skutečnosti svědčí mimo jiné i to, že v současné době má Linkedin již několik set milionů registrovaných uživatelů. A každý den se do této moderní sociální sítě rychle registrují další a další jeho uživatelé.
Co Linkedin nabízí:
· Prezentace osob a firem
· Slouží jako profesní síť
· Nesdílí se soukromí
· Budování profesní image
· Navazování obchodních a pracovních vztahů
· Komunikace s odborníky
· Vzdělávání
· Tzv. „Endorsements“ – ocenění dovedností ostatních