Jak se jistě shodneme, není podstata obchodování nijak složitá a nepochopitelná. Něco se prostě sežene od dodavatelů a pak se to s patřičnou přirážkou prodá někomu dalšímu. A tím je dosažen zisk, ze kterého takový obchodník žije a hradí všechny s takovým obchodováním související výdaje. Funguje to tak v běžných obchodech a stejnou podstatu má i podnikání internetové, které se liší vlastně jenom v tom, že se zde neodehrávají obchodní transakce v nějakém objektu, ale na webech.
Ovšem zatímco je obchodování teoreticky snadná věc, v praxi už to až tak prosté nebývá. Ne proto, že by se tato lišila od zmíněné teorie, ale proto, že se musí platící zákazníci nejprve sehnat. A to při internetovém podnikání není právě snadné. Web si sice pořídí kdekdo lehce, ale jak přesvědčit ostatní uživatele internetu, aby mu věnovali svou pozornost a následně i přízeň projevenou tím, že si tu člověk to, co se nabízí, koupí?
Neměl by to být problém, protože se na takový web dostane každý, kdo je připojený k internetu, jenže to problém je. A sice proto, že se musí mezi mnoha dalšími nabídkami ta pravá najít. A když webu nepřejí internetové vyhledávače, je naděje na to, že by si veřejnost nějakého webu všimla, mizivá, ne-li přímo nulová.
A jak si počínat, aby si internetová veřejnost právě něčí nabídky všimla? K tomu potřebuje lecjaký eshop SEO, tedy optimalizaci pro internetové vyhledávače.
Zkrátka a dobře se tu musí někdo postarat o to, aby byl web z pohledu internetových vyhledávačů co nejdokonalejší, aby ho tyto preferovaly a nabízely ho na předních pozicích, tam, kde ho lidé snadno najdou a spíše využijí.
Optimalizace pro internetové vyhledávače je často tím nejefektivnějším způsobem, jak nějakému webu zajistit dostačující návštěvnost a z té plynoucí zisky. Kvůli čemuž nevadí vlastně ani jediná odvrácená strana takové SEO – cena, kterou je za ni třeba zaplatit. Která je ale určitě rozumnou investicí.